Gmina Skołyszyn zrealizowała zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Skołyszyn, w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” Część 1) Przedsięwzięcia w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, zgodnie z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest”.
Zadanie zostało zrealizowane dzięki wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie.
Zadanie jest dofinansowane z dotacji udzielonej w ramach umowy dotacji Nr 8373/2023/OZ/R/DA z dnia 26.07.2023 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie i zostało zrealizowane zgodnie z zawartą umową.
Zadanie polegało na odbiorze, załadunku, transporcie i utylizacji płyt azbestowo - cementowych falistych i płaskich pochodzących z rozbiórki dachów budynków z terenu Gminy Skołyszyn oraz ich przetransportowania do miejsca utylizacji. Koszt zadania wyniósł: 28 114,61 zł brutto.
Dotacja z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarski Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie wynosi 16 222,08 zł i obejmuje środki NFOŚiG w wysokości 14 313,60 zł oraz WFOŚiGW w Rzeszowie w wysokości 1 908,48 zł. Środki własne Gminy wynoszą 11 892,53 zł.
Zadanie zostało zrealizowane w okresie od dnia 26.07.2023 r. do dnia 15.10.2023 r.