Najważniejsze informacje oraz dokumenty do złożenia wniosku o dofinansowanie:
- dane Wnioskodawcy (oraz małżonka jeśli dotyczy): imię, nazwisko, adres, PESEL,
- nr księgi wieczystej,
- nr działki,
- powierzchnia całkowita budynku w m2,
- rok wnioskowania o zgodę na budowę,
- powierzchnia całkowita budynku,
- w przypadku termomodernizacji – powierzchnia planowanego ocieplenia w m2,
- w przypadku stolarki okiennej/drzwiowej – powierzchnia stolarki w m2,
- dokument poświadczający uzyskane dochody (najczęściej zeznanie roczne PIT z Urzędu Skarbowego) – poziom podstawowy dofinansowania,
- zaświadczenie o dochodach z GOPS – poziom podwyższony,
- zaświadczenie z GOPS o dochodach lub o pobieraniu zasiłku - najwyższy dofinansowania,
- dokument poświadczający uzyskane przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej (zeznanie roczne PIT lub zaświadczenie z US),
- liczba ha przeliczeniowych użytków rolnych (w przypadku posiadania na własność przez Beneficjenta lub dzierżawy).
Terminy kwalifikowalności kosztów:
Koszty będą kwalifikowane jeżeli:
- faktury są wystawione nie wcześniej niż dzień złożenia wniosku o dofinasowanie
lub
- faktury są wystawione maksymalnie do 6 miesięcy wstecz przed wnioskiem o dofinansowanie (nie dotyczy wniosku o dofinansowanie w ramach kredytu Czyste Powietrze”).
Koszty poniesione wcześniej, a także przed datą wskazaną w ogłoszeniu o naborze wniosków o dofinansowanie, jak i przed oddaniem budynku do użytkowania uznawane są za niekwalifikowane.
Okres realizacji przedsięwzięcia:
- 30 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinasowanie (poziom podstawowy oraz podwyższony)
- 36 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinasowanie (poziom najwyższy)
Składanie wniosków o dofinansowanie na Portalu Beneficjenta WFOŚiGW w Rzeszowie: www.beneficjent.wfosigw.rzeszow.pl