INFORMACJA
o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
na których nie zamieszkują mieszkańcy

 
Na podstawie art. 6c ust. 3c i 3e ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.399) Wójt Gminy Skołyszyn informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne na okres od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
 
W związku z powyższym wyznacza się termin 60 dni od dnia zamieszczenia niniejszej informacji na:
 
1) odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;
 
2) złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania, o których mowa w ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem.
 
Oświadczenia, o których mowa powyżej, są skuteczne od dnia, w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy. W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którymi zawarł umowę oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.
 
Zgodnie z Uchwałą Nr XLIV/276/21 Rady Gminy Skołyszyn z dnia 31 sierpnia 2021 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego z 2021 r. poz. 3098), gminnym systemem odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych objęte zostały:
 
1) Urząd Gminy Skołyszyn i jednostki organizacyjne Gminy Skołyszyn działające w formie jednostek budżetowych oraz samorządowych zakładów budżetowych;
 
2) instytucje kultury których organizatorem jest Gmina Skołyszyn;
 
3) obiekty ochotniczych straży pożarnych;
 
4) boiska sportowe oraz place zabaw i miejsca rekreacyjne na terenie miejscowości Gminy Skołyszyn.
 
W związku z powyższym tylko w/w jednostki są uprawnione do złożenia przedmiotowego oświadczenia.